Een bedrijf genaamd Rumag, dat producten zoals T-shirts, mokken en ballonnen met humoristische teksten verkocht, heeft faillissement aangevraagd.
Uit de gegevens van 2022 bleek dat Rumag aanzienlijke verliezen leed, hoewel er geen specifieke cijfers bekend zijn over het afgelopen jaar.
Hun assortiment omvatte producten zoals mokken met de tekst ‘Niet.mijn.probleem’, deurmatten met ‘Rot.op’, en ovenwanten met ‘Aangebrande.tengels’.
Opgericht in 2016, was Rumag actief in het ontwerpen, produceren en verkopen van verschillende kledingaccessoires, zowel online als offline.
Ondanks een breed scala aan producten, zoals T-shirts, hoodies, sweaters en oranje huispakken voor het aankomende EK voetbal, ging het financieel niet goed met Rumag.
Gisteren heeft de rechtbank in Amsterdam het faillissement van het bedrijf uitgesproken. De meest recente cijfers bij de Kamer van Koophandel dateren van eind.
Bijna 1,3 miljoen euro verlies werd geconstateerd in december 2022.
Het eigen vermogen van Rumag laat eind 2021 al een negatief saldo zien dat verder verslechterde tot min 1,7 miljoen euro tegen het einde van 2022, wat aangeeft dat het bedrijf reeds technisch failliet was.
Er is geen commentaar gegeven door David van Oosten Slingelandt, financieel directeur van het moederbedrijf Just Another Media dat inmiddels ook failliet is.
Charlotte de Haan, de curator die samen met Sylvain Saris het faillissement van Rumag afwikkelt, kon weinig details verstrekken.
Zij benadrukte dat ze momenteel in de inventarisatiefase zitten en een eventuele doorstart onderzoeken. Enkele partijen hebben interesse getoond, maar concrete aantallen zijn nog niet bekend.
De reden van het faillissement wordt momenteel onderzocht en het is nog niet duidelijk of 2023 een beter jaar was dan 2022.