Dit bekende attractiepark heeft een grote boete gekregen voor oneerlijke verkoop.

p 1jpg

Er is een boete van 400.000 euro opgelegd aan Disneyland Paris wegens “misleidende handelspraktijken” met betrekking tot jaarabonnementen, zoals gemeld door DGCCRF, de Franse overheidsinstantie voor concurrentie, consumentenzaken en fraudepreventie.

Volgens DGCCRF heeft Disneyland Paris zich schuldig gemaakt aan “misleidende communicatie aan jaarkaarthouders”, wat heeft geleid tot de boete.

Details van de overtredingen zijn niet publiekelijk bekendgemaakt, maar volgens een overheidswebsite zijn deze acties in strijd met de wetgeving omtrent misleidende handelspraktijken.

“Deze feiten zijn in strijd met de bepalingen van de consumentenwetgeving met betrekking tot misleidende handelspraktijken”, staat vermeld op een overheidswebsite.

Als onderdeel van een schikking moet Euro Disney een boete van 400.000 euro betalen.

Er is de afgelopen jaren veel ophef geweest over de abonnementen van Disneyland Paris, waarbij abonnees vaak andere beperkingen kregen opgelegd dan reguliere bezoekers.

Er zijn veranderingen doorgevoerd met betrekking tot reserveringspraktijken voor abonnementhouders en dagtickets. Vroeger was er ongelijkheid, maar met de nieuwe abonnementsvormen is dit aangepakt.

De DGCCRF heeft Disneyland Paris een boete van 1,3 miljoen euro opgelegd vanwege late betalingen aan leveranciers in het verleden.

Bron: Loopings

1. De acties zijn in strijd met de wetgeving inzake consumentenbescherming.
2. Er is sprake geweest van misleidende communicatie richting jaarkaarthouders.
3. Er wordt een boete van 400.000 euro opgelegd aan het park!
4. Er is een aanzienlijke boete opgelegd aan het park:
5. Misleiding van jaarkaarthouders:

auteur avatar
Mischa P.
Hoi. Ik ben Mischa P., altijd nieuwsgierig en vol vragen. Als onderzoeksjournalist duik ik diep in elk verhaal, op zoek naar de naakte waarheid. Dit artikel? Een klein stukje van mijn wereld, recht uit het hart.
Scroll naar boven