Op onze planeet ontwikkelen zich momenteel vele veranderingen die niet te missen zijn.
De manier waarop Gen Z, geboren tussen 1997 en 2012, is opgegroeid verschilt aanzienlijk van die van de millennials, hoewel ze slechts enkele jaren schelen in leeftijd.
Een interessant voorbeeld van deze verschillen is hoe Gen Z kijkt naar de ‘duim omhoog’-emoji.
Voor millennials vertegenwoordigt deze emoji een ‘like’, maar voor veel Gen Z’ers wordt deze juist als negatief beschouwd.
Ondanks het ontbreken van formeel onderzoek, bestaat er op Reddit een grote groep gebruikers die deze emoji als negatief interpreteren.
Dit inzicht toont aan dat Gen Z zich vaak aangevallen voelt wanneer de ‘duim omhoog’-emoji wordt gebruikt in bijvoorbeeld WhatsApp-gesprekken.
1. Een grote groep gebruikers die deze emoji als negatief interpreteert.
2. Deze groep ervaart de emoji als negatief….
3. Het blijkt dat deze generatie zich aangevallen voelt door het duimpje…
4. Binnen een werksituatie zien ze het duimpje als een vorm van onderdrukking..
5. Gaat de emoji verdwijnen in de toekomst?