De betrouwbaarheid van fastfoodketens wordt vaak als vanzelfsprekend beschouwd, maar recente onthullingen over McDonald’s hebben dit in een ander licht geplaatst.
Men gaat ervan uit dat ze in fastfoodketens krijgen waar ze voor betalen, ervan uitgaande dat klanttevredenheid en toezicht van verschillende autoriteiten gegarandeerd zijn.
Echter, een recent incident bij de populaire fastfoodketen McDonald’s in Tiel heeft deze aanname op losse schroeven gezet.
Tijdens een radioshow op 3FM, gericht op bedrijfsgeheimen gelekt door voormalig personeel, deelde een anonieme beller genaamd ‘Anne’ een opmerkelijk verhaal.
Anne deelde een incident bij de McDonald’s waar ze had gewerkt, waar in september besloten werd de traditionele McKroket te vervangen door een vegetarische variant.
Er ontstond opwinding onder de klanten toen deze aanpassing werd gedaan, wat resulteerde in ontevredenheid over de vervanging van vlees door een plantaardige optie.
Anne meldde dat de overgebleven vlees McKroketten onopgemerkt vermengd werden met de vegetarische varianten. Ze voegde eraan toe: “De manager heeft het gezien en die keurde het goed.”
De onthulling leidde tot talrijke reacties van zowel radio-dj’s als op sociale media, waar luisteraars hun bezorgdheid uitten over mogelijke risico’s voor mensen met allergieën en de vrees van vegetariërs om onbedoeld vlees te consumeren.
Toen het hoofdkantoor van McDonald’s op de hoogte werd gebracht van deze claim, reageerde een woordvoerder van de keten met verrassing en scepsis:
Volgens de bron, konden de beweringen over de overgebleven vleeskroketten niet worden bevestigd op basis van inkoop- en verkoopcijfers, wat ongeloof opriep.
Naar alle waarschijnlijkheid kan niet bevestigd worden of Anne’s beweringen waarheidsgetrouw zijn, maar het incident heeft zeker geleid tot veel discussie over operationele procedures binnen fastfoodketens.
Er is de mogelijkheid om het fragment uit de show te beluisteren en bekijken.
1. Bizarre praktijken in dit filiaal van de fastfoodketen!
2. De medewerker zegt dat de manager het heeft gezien…
3. Goed nadenken of je dit hier nog moet bestellen…
4. Schandalig als dit inderdaad blijkt te kloppen!
5. Voormalig medewerker doet bizarre onthulling!