Bizarre onthulling over kassamedewerkers: Alles wordt in de smiezen gehouden!

Bizarre onthulling over kassamedewerkers: Alles wordt in de smiezen gehouden!

Binnen het grote netwerk van supermarkten is Aldi een ontzettend belangrijke speler met vestigingen verspreid over vele landen wereldwijd. De strategie van Aldi draait om het aanbieden van een beperkt assortiment van hoogwaardige kwaliteit tegen lage prijzen.

Aldi-manager onthult supermarktgeheim: ‘Hebben trucjes bij de kassa’

Om kosten te drukken, hanteert het bedrijf een aanpak waarbij winkelpanden op goedkope locaties worden gehuurd of gekocht, en deze sober worden ingericht.

Aldi-manager onthult supermarktgeheim: ‘Hebben trucjes bij de kassa’

Matthew Lesky, de enthousiaste manager van een Aldi-vestiging in Amerika, geniet grote populariteit op TikTok. Via zijn video’s biedt hij een inkijkje op de werkvloer, waarbij hij in een video ook vertelt over de indrukwekkende snelheid waarmee zijn kassamedewerkers scannen.

In een van zijn video’s deelt hij met zijn volgers op TikTok dat kassamedewerkers letterlijk worden getimed.

De kassa’s zijn uitgerust met een systeem dat de snelheid waarmee producten worden gescand door medewerkers nauwlettend in de gaten houdt. Alles wordt minutieus geobserveerd.

Aldi-manager onthult supermarktgeheim: ‘Hebben trucjes bij de kassa’

Na afloop van hun dienst ontvangen kassamedewerkers een rapport met statistieken, waarin de snelheid van het scannen en de wachttijd tussen het helpen van klanten worden vermeld.

Managers zien het als een uitdaging voor medewerkers om hun eigen tijden te verbeteren.

Aldi-manager onthult supermarktgeheim: ‘Hebben trucjes bij de kassa’

Het is niet bekend of medewerkers dit doen voor hun plezier of vanwege een bonus. Lesky merkt op dat sommige kassamedewerkers te enthousiast kunnen zijn, wat soms leidt tot klachten van boze klanten.

Aldi-manager onthult supermarktgeheim: ‘Hebben trucjes bij de kassa’

Met regelmaat komen klachten binnen van klanten die hun gekochte producten verpletterd vinden, wat begrijpelijkerwijs tot ontevredenheid leidt.

Goede managers weten zich behendig uit zulke situaties te redden, en vragen klanten om begrip voor de “speciale werp-vaardigheden van goed getrainde medewerkers”. Bekijk hieronder een video van een kassamedewerker bij een Amerikaanse Wal-Mart, als we het over snelheid hebben!

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Scroll naar boven