Yvonne Coldewijer geeft toe: ‘Ik heb fouten gemaakt’

WhatsApp Image 2024 06 11 at 125428 1jpg

De voormalige juicekoningin Yvonne Coldeweijer heeft haar focus verlegd naar andere zakelijke ondernemingen.

Ondanks een omzet van een miljoen euro met haar kledingwebshop, meldt ze dat er geen winst werd gemaakt. “Ik heb een aantal fouten gemaakt,” erkent ze.

In een video op haar YouTube-kanaal Life of Yvonne, dat voorheen bekend stond als een juicekanaal, deelt Yvonne haar ervaring van het verlies van een miljoen euro binnen een jaar.

“Ik heb natuurlijk een webshop en anderhalf jaar geleden opende ik een fysieke winkel erbij. In een tijd waarin alles steeds meer online gaat, dacht ik: waarom niet?”

“Het is mijn droom om ooit een eigen boetiek te hebben,” legt ze uit. Aanvankelijk deed Yvonne al het werk voor haar webshop alleen, maar al snel kwam ze erachter dat ze hulp nodig had.


Yvonne vervolgt door te zeggen: “Het bouwen van een team van personeel voelde voor mij als een logische beslissing, omdat je soms gewoon niet verder kan groeien in je eentje.”


Yvonne zegt: ”Ik ben iets wijzer geworden en wil hier een beetje op terugkomen.” In eerste instantie nam ze twee werknemers aan, maar toen ze een fysieke winkel opende in Amsterdam, breidde het personeelsbestand uit.


“Mensen moesten pakketjes gaan inpakken, we moesten mensen in de winkel hebben staan. Want ja, natuurlijk moet je ook klanten kunnen bedienen. Ik denk dat ik in totaal zeven man in dienst had. Een aantal ZZP’ers ook wel.”


Op dat moment was Yvonne zwanger. Ze zegt: “En ik had nog een andere belangrijke baan zoals je weet, namelijk als Queen of Juice. Dus ik kon daar helemaal niet aanwezig zijn.”


Daarnaast waren de werknemers van Yvonne nog steeds voornamelijk bezig met online. Yvonne zegt: “Dus ze waren bezig met content maken, pakketten versturen, het tellen van de inkooporders, het organizen van het hele magazijn…”

Volgens Coldeweijer werd het magazijn voornamelijk benut, zonder aanzienlijke omzetstijging als gevolg: “Iedereen deed het super goed, maar om nou te zeggen: hierdoor maak ik extra omzet… Nee,” verklaarde ze.

Ze benadrukte dat de inhoud die daadwerkelijk tot verkoop leidde, haar eigen bijdragen waren op haar Instagram-account: “Want de content die echt sales opleverde, dat was ík. Mijn posts op mijn Instagram. Al met al super leuk die extra content, maar je hebt mij. Dus het was niet echt nodig.”

Coldeweijer onthulde dat doordeweeks bijna geen klanten de winkel bezochten en het vooral op zaterdagen druk was.

Yvonne deelde: “Maar die kosten die ik maakte voor dat pand, haalde ik daar niet uit,” – “Als ik 50.000 euro winst heb gemaakt, dan is dat al veel, van die miljoen. It’s gone.”

1. Deze fouten gaan haar geen tweede keer overkomen.
2. Wel dapper dat ze besluit dit te delen.
3. Dat zijn wel heel erg dure foutjes
4. Yvonne doet een bizarre onthulling!
5. Zo hier zal ze goed ziek van zijn geweest…

auteur avatar
Mischa P.
Hoi. Ik ben Mischa P., altijd nieuwsgierig en vol vragen. Als onderzoeksjournalist duik ik diep in elk verhaal, op zoek naar de naakte waarheid. Dit artikel? Een klein stukje van mijn wereld, recht uit het hart.
Scroll naar boven